Thursday, March 7, 2013

uitm segamat dihatiku!!

keep calm and be strong..you will get used to that place one day..everything happen for a reason..insyaAllah you can do it..trust yourself that you can learn something new here..tick tock tick tock..the story will begin....

perasaan aku sangat gembira bila dapat tawaran sambung belajar ke peringkat ijazah..dengah penuh semangat nya dan yakin akan ditempatkan di kampus puncak perdana..namun it semua dusta semata-mata..perasan gembira telah bertukar menjadi sedih..eyhh segamat?? aku tertanya-tanya kenapa segamat?? jiwa aku meronta-ronta bagaikan orang yang tak tentu arah..makan tak kenyang..tidur tak lena..mandi tak basah..uhhhh semua lah..aku menangis dan ibu ku mencuba untuk menenangkan ku dengan menelefon orang atasan mengenai tawaran tersebut...

semuanya gagal..aku hampir hendak berhenti dan berputus asa tetapi aku masih beruntung sebab masih mempunyai kawan yang sentiasa memberi sokongan dan dorongan terhadap aku untuk meneruskan perjuangan ijazah demi masa depan..walaupun impian aku nak belajar di puncak perdana tidak tercapai sehinggakan orang atasan telah menolak rayuan tukar kampus aku pada semester keempat..hampa rasanya dan aku terima keputusan itu dengan seadanya..pejam celik pejam celik..hey peristiwa itu pun sudah berlalu..dua tahun aku belajar di segamat sudah pun tamat sebulan lepas..alhamdulillah..

nak dipendekkan cerita..segamat merupakan sebuah tempat yang aman damai dan segar amat..segamat boleh dikatakan bandar yang boleh memenuhi citarasa golongan remaja sebab terkaya dengan pusat hiburan seperti karaoke..huh memang sesuai sangat lah dengan pelajar uitm..sejujurnya sejak aku belajar di segamat aku telah dipengaruhi dengan karaoke..aku tak pernah berkaraoke sebelum ini..dan ia amat menghiburkan walaupun suara tak selantang siti nurhaliza kah hafiz kah..tetapi menyanyi untuk menghilangkan tekanan jiwa..bak kata orang putih..it is just for fun..we need entertainment to release tension..so, karaoke is the best thing to do here in segamat..

banyak kawan baru, pengalaman baru, kenangan manis dan pahit sepanjang aku belajar di segamat..tidak dapat aku nak menceritakan semuanya sebab bukan semua benda boleh diceritakan..semua kenangan akan ku simpan sampai bila-bila..orang selalu kata, kita akan membenci tempat itu pada mulanya, tetapi bila dah duduk lama kita akan sayang dan rindu dengan tempat itu..akhir kata, ohh segamat kau tetap dihatiku!! rindu kau!! terima kasih untuk dua tahun ok..2011-2013 bye segamat!! hehehe 

No comments:

Post a Comment