Wednesday, February 15, 2012

hanya luahan semata2!!

orang tua selalu berkata, belajarlah anda selagi dapat atau mampu..yaaa!! lantas aku menjawab..aku mematuhi dan sedang melanjutkan pelajaran sekarang..sekarang aku tengah melapangkan diri di rumah tanpa membuat apa-apa..sambil menungu keputusan bagi peperiksaan yang lepas..hanya mampu berserah dan bertawakal dengan keputusan yang akan datang..aku berdoa kepada Allah s.w.t setiap sembahyang yang aku tunaikan pada setiap hari agar aku mendapat keputusan yang cemerlang, amin..pada hari yang tenang ini membuatkan aku berangan setiap masa..

tiba-tiba di suatu ketika, aku teringat akan sesuatu yang mengundang fikiranku..dimana aku teringat akan si dia, dia adalah kawan aku yang pernah aku rapat pada suatu ketika dahulu..bukan berkurun lama tapi agak lama bagi aku.mungkin dalam 4 tahun sudah aku mengenalinya..tetapi..(mengeluh sebentar)..entahlah susah aku nak terangkan..adakah kami masih kawan rapat atau lain??

sudahlah, usah lah aku memikirkan pasal si dia yang di sana..sedangkan dia mungkin tidak pernah memikirkan aku di sini..malah aku sekadar kawan dia bila dia di dalam kebosanan atau kesusahan sahaja..aku pernah mempunyai perasaan terhadap si dia tetapi tiada satu jawapan yang aku dapat dari si dia..dia pernah berkata kepada aku dan tiada rekaan semata-mata..kalau aku boleh rakamkan suara si dia..sudah pasti aku akan buat..

"engkau merupakan seorang perempuan yang cantik di depan mataku, engkau juga merupakan seorang perempuan yang berbeza dari yang lain, engkau seorang yang baik dan engkau sangat lain"..

dengan itu, aku hanya mampu mendiamkan diri dan aku tergamam seketika bila seorang lelaki berkata sedemikian terhadap aku..orang pernah berkata kepada aku mungkin ayat tersebut merupakan luahan atau kata yang manis dari si dia..bak kata orang putih "sweet talker"..mungkin benar..aku ketawa 30 saat..maka berhentilah aku..

berhenti apa??..berhentilah aku untuk berimaginasi dari memikirkan pasal si dia..ayuh maju ke hadapan..hidup harus diteruskan..aku masih solo bermaksud tidak mempunyai pasangan lagi..sudah hampir 23 tahun aku hidup di dunia..percaya atau tidak aku tidak pernah hidup dalam berpasangan atau mencintai atau berkasih sayang antara satu sama lain..

aku tidak mahu nampak terdesak dalam mencari pasangan..biar perlahan janji bahagia..mungkin aku pernah berbuat hal yang sama kepada orang yang suka terhadap aku..tetapi aku tidak pernah berkata tidak atau menolak permintaan kalian..ohhhhh!!...kalian yang mengundurkan diri dari aku..jadi, tidak perlu lagi aku berkata apa-apa..bukan aku memilih untuk tidak mahu menerima kalian tetapi aku takut untuk mengalaminya..

tapi apakan daya.aku masih mampu berdiri dan hidup berdikari..aku percaya suatu hari nanti aku akan jumpa seorang yang sempurna bagi aku dan boleh jadi suami dan juga pemimpin untuk keluarga aku kelak..insyaallah..ermm akhir kata, aku sangat sayang semua kawan-kawan aku tidak kira lelaki atau perempuan..terimalah ciuman yang ikhlas dari aku ini..muahhhhhh..selamat malam manusia!!..from fafa with love..peace!

4 comments:

  1. oh, fafa

    you are so cute, my hunny bunny! :)

    insyaallah ktk akan jumpa juak the "mr.perfect" k

    we will always pray for you :D

    ReplyDelete
  2. oh honey..
    hehe awww..rabbit pun cute juak tek
    yeah amin!!..thank you my beloved rabbit..
    i love u always and i'll pray for u too
    muahh..:))

    ReplyDelete
  3. mmmmuuuuuaaaaaahhhhhhhh! saaaaaaaaayang fafa! <3

    ReplyDelete
  4. hehe awwwwww so sweeeet okeyhh bigg huggg..:)) miss uu..

    ReplyDelete